BeeSmart oplossing

voor 24/7 self-service

Ontdek de 24/7 bibliotheek

Flexibele openingstijden, altijd beschikbaar

De moderne bibliotheek is niet meer wat het vroeger was. Het is een dynamische, multifunctionele ruimte geworden, waar mensen kunnen leren, werken, ontdekken en verbinden. Bij BeeSmart begrijpen we deze verandering en zijn we er om te helpen bij het creëren van de bibliotheek van de toekomst.

BeeSmart heeft een Open Library concept ontwikkelt waarmee bibliotheken flexibele openingstijden kunnen hanteren. Hierdoor worden bibliotheken toegankelijker voor de gemeenschap. Het concept kan op diverse manieren worden geïmplementeerd om te voldoen aan de verschillende servicemodellen van bibliotheken. Verschillende servicemodellen kunnen zijn:

  • Het verruimen van de toegangsuren voor de gehele bibliotheek of slechts een gedeelte ervan
  • Het bieden van volledige zelfbediening
  • Enkel een afhaalruimte voor gereserveerde items

Waarom kiezen voor een Open Library concept

Openingstijden volgens lokale behoeften

Wisselende openingstijden kunnen leiden tot verwarring. Met het Open Library concept, is het mogelijk altijd op vaste tijden te openen, zonder dat er personeel aanwezig hoeft te zijn.

Verhogen bezoekersaantallen

Niet alle mensen hanteren traditionele werktijden. Dankzij Open Library kunnen meer de bibliotheek gebruiken op een moment dat voor hen geschikt is. 

Flexibiliteit aan jouw behoefte

Kies ervoor om de volledige bibliotheek te openen of alleen de toegangshal. Geef medewerkers de ruimte om aan eigen projecten te werken, terwijl de bibliotheek open blijft voor bezoekers.

Wat biedt een

self-service bibliotheek?

R

Toegang detectiepoorten en bezoekersteller

Detectiepoorten met de nieuwste RFID technologie geschikt voor elke toegangssituatie, ongeacht de breedte. Registreer bezoekersstromen met onze bezoekersteller en identificeer piektijden zodat je je personeelsbehoefte kunt plannen.

R

Snelle selfservice met RFID

Een minimalistische selfservicekiosk voor het in- en uitchecken van items die volledig geïntegreerd zijn met je bibliotheeksysteem. Vrije keuze van installatieplek en beschikbaar in een desktop variant of een stand-alone variant. 

R

Veilige lockers

Met onze verschillende lockermodellen, kan je de beste indeling maken op basis van jouw behoeften. Afhankelijk van locatie en model kan je 24 uur per dag gereserveerde bibliotheekitems uitgeven en retour terugnemen.

R

Intelligente boekenkast

Met de intelligente boekenkast worden bibliotheekitems op de RFID-plank geplaatst. Deze items worden direct ingenomen en kunnen direct door de volgende gebruiker worden geleend. Het ontwerp en de capaciteit van de modulaire schappen kunnen naar behoefte worden aangepast. 

R

Geautomatiseerd inleveren en sorteren

Bibliotheekitems ondergaan een enkelvoudige verificatie en incheckproces, waarbij de beveiliging wordt geactiveerd. Vervolgens worden de items zorgvuldig gesorteerd, zodat medewerkers ze snel terug kunnen plaatsen in de schappen.

R

Open Library

Met ons Open Library concept kunnen bibliotheken flexibele openingstijden bieden. Zo kan de bibliotheek nieuwe leden van de gemeenschap verwelkomen, buiten de door het personeel ondersteunende uren. 

Geautomatiseerd inleveren en sorteren

Bibliotheekitems ondergaan een enkelvoudige verificatie en incheckproces, waarbij de beveiliging wordt geactiveerd. Vervolgens worden de items zorgvuldig gesorteerd, zodat medewerkers ze snel terug kunnen plaatsen in de schappen.

R

Versnelt de beschikbaarheid van bibilotheekitems

R

Accepteert elk item, ongeacht het formaat

R

Past in bibliotheken van elke grootte en ruimte dankzij het minimale oppervlak

R

Specifieke innamemodules voor binnen- en buiteninname

R

Grote keuze aan elektrische bakken, stapelwagens en dozen

R

Robuust ontwerp met minimaal gewicht

R

Onbeperkte combinatiemogelijkheden van bakken en sorteermodules bij één gezamenlijk systeem

Geautomatiseerd inleveren en sorteren bibilotheken
Sorteermachine bibilotheken

Veilige toegang

met de slim beveiligde detectiepoorten 

De detectiepoorten passen perfect in elke toegangssituatie, ongeacht de breedte en de architecturale specificaties. Met een verscheidenheid aan modellen, eenvoudige ontwerpen en de nieuwste RFID-technologie, kan je de beste poort specifiek voor jouw bibliotheek vinden. De integratie in de centrale softwareomgeving breidt de functies en operationele veiligheid uit. 

Selfservice kiosk stand-alone bibilotheken

Snelle selfservice met RFID

Bibilotheekbezoekers kunnen materialen lenen, retourneren en verlengen bij onze zelfbedieningsbalies.  De processen worden zo efficiënt mogelijk gemaakt en de selfservice kiosk wordt geïntegreefd in het bibilotheeksysteem. De kiosk kan worden gebruikt in een stand-alone versie of in een desktopversie. Aanpasbare thema’s, afbeelding, indstructies en geprinte of gemailde bonnen maken deeluit van de standaardoplossing. De selfservice kiosk is voorzien van RFID- en barcodetechnologie.

R

Desktop en stand-alone versie beschikbaar

R

Touchscreen in staand of liggend formaat

R

Intuïtieve interface voor moderne gebruikerservaring

R

Afgedrukt of per e-mail verzonden ontvangstbewijzen

R

RFID- en barcodetechnologie

R

Aanpasbare thema's, promotieafbeeldingen

R

Comfortabel gebruikersaccountbeheer

Registreer bezoekersstromen 

met de intelligente bezoekersteller

Geavanceerde time-of-flight technologie maakt het mogelijk om discreet bezoekers te tellen met een nauwkeurigheid van 99%. Registreer bezoekersstromen en identificeer piektijden zodat je je personeelsbehoefte kunt plannen. Maak onderscheid tussen personeel, kinderen en volwassenen.

Door gebruik te maken van relevante statistieken, kun je de klantenservice verbeteren, wachttijden minimaliseren en de efficiëntie van bibliotheekruimtes optimaliseren. Met behulp van realtime gegevensverzameling kunnen eventuele beperkingen in toegangscapaciteit direct geïmplementeerd worden. 

Ook interessant voor jou

Beveiliging

Werkplekken

Printing

Stay informed

Subscribe to our newsletter.

en_GBEnglish