BeeSmart oplossing voor

RFID selfservice

Slimme RFID selfservice oplossingen

Efficiënt, gebruiksvriendelijk en modern.

Met onze innovatieve RFID selfservice oplossingen bieden we bibliotheken de tools om efficiënter, gebruiksvriendelijker en moderner te werken. Van selfservice checkouts tot slimme lockers, bezoekerstellers, detectiepoorten en zelfs oplossingen voor 24/7 bibliotheken – wij maken het mogelijk. Onze oplossingen op een rij:

  • 24/7 open library: geef bezoekers toegang tot jouw bibliotheek op elk moment van de dag.
  • Selfservice kiosk: laat bezoekers eenvoudig zelf materialen lenen en terugbrengen.
  • Inleveren en sorteren: automatiseer het terugbrengen en sorteren van bibliotheekmaterialen.
  • Slimme lockers: flexibele en veilige opslagoplossingen voor bezoekers.
  • RFID detectiepoorten: betrouwbare en moderne beveiliging.
  • Hulpmiddelen voor medewerkers: Geef medewerkers meer vrijheid.
  • Bezoekerstellers: Verkrijg waardevolle inzichten in bezoekersaantallen en gedrag.
Bibliotheek meisje RFID selfservice

Ontdek Open Library

Flexibel, efficiënt en altijd bereikbaar.

De moderne bibliotheek is niet meer wat het vroeger was. Het is een dynamische, multifunctionele ruimte geworden, waar mensen kunnen leren, werken, ontdekken en verbinden.

BeeSmart heeft een Open Library concept ontwikkelt, waarmee bibliotheken flexibele openingstijden kunnen hanteren. Hierdoor worden bibliotheken toegankelijker voor de gemeenschap. Het concept kan op diverse manieren worden gebruikt en is ontwikkelt als aanvulling op de bemande openingstijden. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Het verruimen van de toegangsuren voor de gehele bibliotheek of slechts een gedeelte ervan
  • Het bieden van volledige zelfbediening
  • Enkel een afhaalruimte voor gereserveerde items

Zelfbediening met RFID

Creëert vrijheid.

Vrijheid op veel manieren – meer zelfstandigheid voor bibliotheekgebruikers en verlichting van de werkdruk voor het team. Materialen kunnen binnen enkele seconden worden geleend, verlengd en teruggebracht. Gebruikers hebben altijd inzicht in de status van hun account. Wij denken in termen van complete systemen om processen zo efficiënt mogelijk te maken, daarom is de Nex.Kiosk volledig geïntegreerd in jouw bibliotheeksysteem.

De kiosken zijn de volgende generatie klantenservice – ze bieden een gebruikerservaring die aansluit bij de verwachtingen van de smartphonegeneratie. Onze modellen kunnen op maat worden gemaakt met een afwerking en gebruikersinterface die perfect aansluiten bij en de uitstraling van uw bibliotheek versterken.

Verkrijgbaar in een desktop model en een stand alone model en optioneel in combinatie met een innamebak.

 

Nex.Kiosk zelfbedieningsbalie tafel en stand online
Retourneren en sorteren van bibliotheekitems

Inleveren en sorteren

Een perfect geautomatiseerd inlever- en sorteersysteem.

 

Het handmatig sorteren van bibliotheekitems die mensen terugbrengen naar de bibliotheek kost veel tijd en geld. De inlever- en sorteersystemen van BeeSmart zijn hiervoor een slimme oplossing. Met aanpassingen die precies passen bij wat een bibliotheek nodig heeft, kan elke bibliotheek een systeem maken dat helemaal werkt voor hun eigen ruimte en wensen. 

De systemen zijn stap voor stap opgebouwd. Zo kun je kiezen voor een eenvoudige bak om boeken in te verzamelen, of juist voor een groot, slim systeem met meerdere bakken en zelfs liften. Dit maakt het werk sneller en makkelijker, zodat bibliotheekmedewerkers meer tijd hebben voor andere taken.

De systemen werken met stille elektromoteren. Hierdoor is er minder lawaai en gaan de onderdelen langer mee, wat scheelt in onderhoud. Daarnaast gebruiken de machines speciale transportbanden zodat bibliotheekitems niet vast blijven zitten. 

De inleverpunten zijn handig en kunnen zowel binnen als buiten geplaatst worden. Ze zijn dag en nacht te gebruiken, 24/7 per week. 

Slimme lockers

Flexibele en veilige opslagoplossingen voor bezoekers. 

 

De slimme locker werkt net als een gewone plek om spullen op te halen, maar dan met extra handige opties. Je kunt zelf kiezen hoe groot de vakken zijn, hoeveel er zijn, of ze doorzichtige deurtjes hebben, en zelfs welke kleur ze krijgen. Of je nu een laptop, spelletjes, gereedschap of gewoon een of meer boeken wilt meenemen: de slimme locker kan helemaal naar jouw wensen worden aangepast.

Je kunt spullen reserveren en ophalen wanneer je maar wilt, zonder dat je rekening hoeft te houden met openingstijden. Dankzij de doorzichtige vakjes kun je met je lenerspas alvast spieken en je pakketje ophalen.

Wat maakt de slimme locker zo handig?

  • Maximale flexibiliteit in gebruik en capaciteit
  • Perfect voor 24/7 diensten
  • Veilig lenen en terugbrengen met slimme RFID-technologie
slimme lockers voor bibliotheken

Slim beveiligd

met onze detectiepoorten 

Onze detectiepoorten passen in elke entreesituatie, hoe groot of klein die ook is. Met een nauwkeurige detectiecapaciteit tot 1600 mm en de mogelijkheid om acht poorten te combineren, bieden ze een complete oplossing voor elke entree. Dankzij een verscheidenheid aan eenvoudige ontwerpen en de nieuwste RFID-technologie, kan je de ideale detectiepoort voor jouw bibliotheek vinden. Door minimalistische, transparante uitstraling en diverse montagemogelijkheden zijn de detectiepoorten visueel onopvallend. De integratie in onze centrale softwareomgeving breidt de functies en operationele veiligheid uit. 

Bezoekersteller

Creëer een goed georganiseerde bibliotheek.

Bezoekerstellers in de bibliotheek geven waardevolle inzichten in het gebruik van de ruimte. Door het aantal bezoekers bij te houden, kunnen bibliotheken patronen analyseren, populaire tijden identificeren, en beter inspelen op de behoeften van hun bezoekers. Deze data helpt niet alleen bij het verbeteren van de dienstverlening, maar ook bij het onderbouwen van investeringen en het plannen van evenementen. Bezoekerstellers maken het mogelijk om een gastvrije, efficiënte en goed georganiseerde bibliotheek te creëren die optimaal aansluit op haar gemeenschap.

Ingang bibliotheek bezoekersteller

Hulpmiddelen voor personeel

Meer efficiëntie voor jouw team.
RFID personeelsstation Inname- en uitleen systemen voor bibliotheekpersoneel
Inventarisatie RFID handscanner
RFID tag
RFID personeelsstation

Helpt bibliotheekmedewekrers bij het beheren van boeken en andere bibliotheekmaterialen. Een RFID station wordt vaak ingezet voor efficiënt beheer van uitleen-, retour- en sorteerprocessen. Daarnaast ondersteunt het medewerkers bij taken zoals het toevoegen van RFID-tags aan bibliotheekitems.

RFID inventarisatiescanner

Een RFID inventarisatiescanner is een draagbaar apparaat dat wordt gebruikt om snel en efficiënt de collectie van een bibliotheek te inventariseren.

RFID tags

RFID tags voor bibliotheken zijn kleine elektronische labels die worden gebruikt om bibliotheekmaterialen te identificeren en te volgen. Ze bevatten een microchip en een antenne, waarmee ze draadloos informatie kunnen uitwisselen met een RFID-lezer.

Ook interessant voor jou

Betaaloplossing

Werkplekken

Printoplossing

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.