BeeSmart oplossing voor
RFID selfservice
Maak direct een afspraak!
Op zoek naar een totaaloplossing voor jouw bibliotheek? Vul het formulier in om een vrijblijvend adviesgesprek aan te vragen. Tijdens het gesprek vertellen we graag meer over de mogelijkheden. Ook is er de ruimte om vragen te stellen en eventuele zorgen of verwachtingen te bespreken.
Ontdek Open Library
Flexibel, efficiënt en altijd bereikbaar
De moderne bibliotheek is niet meer wat het vroeger was. Het is een dynamische, multifunctionele ruimte geworden, waar mensen kunnen leren, werken, ontdekken en verbinden.
BeeSmart heeft een Open Library concept ontwikkelt, waarmee bibliotheken flexibele openingstijden kunnen hanteren. Hierdoor worden bibliotheken toegankelijker voor de gemeenschap. Het concept kan op diverse manieren worden gebruikt en is ontwikkelt als aanvulling op de bemande openingstijden. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- Het verruimen van de toegangsuren voor de gehele bibliotheek of slechts een gedeelte ervan
- Het bieden van volledige zelfbediening
- Enkel een afhaalruimte voor gereserveerde items
Wat biedt een
selfservice bibliotheek?
Toegang detectiepoorten en bezoekersteller
Detectiepoorten met de nieuwste RFID technologie geschikt voor elke toegangssituatie, ongeacht de breedte. Registreer bezoekersstromen met onze bezoekersteller en identificeer piektijden zodat je je personeelsbehoefte kunt plannen.
Snelle selfservice met RFID
Een minimalistische selfservicekiosk voor het in- en uitchecken van items die volledig geïntegreerd zijn met je bibliotheeksysteem. Vrije keuze van installatieplek en beschikbaar in een desktop variant of een stand-alone variant.
Veilige lockers
Met onze verschillende lockermodellen, kan je de beste indeling maken op basis van jouw behoeften. Afhankelijk van locatie en model kan je 24 uur per dag gereserveerde bibliotheekitems uitgeven en retour terugnemen.
Intelligente boekenkast
Met de intelligente boekenkast worden bibliotheekitems op de RFID-plank geplaatst. Deze items worden direct ingenomen en kunnen direct door de volgende gebruiker worden geleend. Het ontwerp en de capaciteit van de modulaire schappen kunnen naar behoefte worden aangepast.
Geautomatiseerd inleveren en sorteren
Bibliotheekitems ondergaan een enkelvoudige verificatie en incheckproces, waarbij de beveiliging wordt geactiveerd. Vervolgens worden de items zorgvuldig gesorteerd, zodat medewerkers ze snel terug kunnen plaatsen in de schappen.
Open Library
Met ons Open Library concept kunnen bibliotheken flexibele openingstijden bieden. Zo kan de bibliotheek nieuwe leden van de gemeenschap verwelkomen, buiten de door het personeel ondersteunende uren.
Geautomatiseerd inleveren en sorteren
Bibliotheekitems ondergaan een enkelvoudige verificatie en incheckproces, waarbij de beveiliging wordt geactiveerd. Vervolgens worden de items zorgvuldig gesorteerd, zodat medewerkers ze snel terug kunnen plaatsen in de schappen.
Versnelt de beschikbaarheid van bibilotheekitems
Accepteert elk item, ongeacht het formaat
Past in bibliotheken van elke grootte en ruimte dankzij het minimale oppervlak
Specifieke innamemodules voor binnen- en buiteninname
Grote keuze aan elektrische bakken, stapelwagens en dozen
Robuust ontwerp met minimaal gewicht
Onbeperkte combinatiemogelijkheden van bakken en sorteermodules bij één gezamenlijk systeem
Veilige toegang
met de slim beveiligde detectiepoorten
De detectiepoorten passen perfect in elke toegangssituatie, ongeacht de breedte en de architecturale specificaties. Met een verscheidenheid aan modellen, eenvoudige ontwerpen en de nieuwste RFID-technologie, kan je de beste poort specifiek voor jouw bibliotheek vinden. De integratie in de centrale softwareomgeving breidt de functies en operationele veiligheid uit.
Snelle selfservice met RFID
Bibilotheekbezoekers kunnen materialen lenen, retourneren en verlengen bij onze zelfbedieningsbalies. De processen worden zo efficiënt mogelijk gemaakt en de selfservice kiosk wordt geïntegreefd in het bibilotheeksysteem. De kiosk kan worden gebruikt in een stand-alone versie of in een desktopversie. Aanpasbare thema’s, afbeelding, indstructies en geprinte of gemailde bonnen maken deeluit van de standaardoplossing. De selfservice kiosk is voorzien van RFID- en barcodetechnologie.
Desktop en stand-alone versie beschikbaar
Touchscreen in staand of liggend formaat
Intuïtieve interface voor moderne gebruikerservaring
Afgedrukt of per e-mail verzonden ontvangstbewijzen
RFID- en barcodetechnologie
Aanpasbare thema's, promotieafbeeldingen
Comfortabel gebruikersaccountbeheer
Registreer bezoekersstromen
met de intelligente bezoekersteller
Geavanceerde time-of-flight technologie maakt het mogelijk om discreet bezoekers te tellen met een nauwkeurigheid van 99%. Registreer bezoekersstromen en identificeer piektijden zodat je je personeelsbehoefte kunt plannen. Maak onderscheid tussen personeel, kinderen en volwassenen.
Door gebruik te maken van relevante statistieken, kun je de klantenservice verbeteren, wachttijden minimaliseren en de efficiëntie van bibliotheekruimtes optimaliseren. Met behulp van realtime gegevensverzameling kunnen eventuele beperkingen in toegangscapaciteit direct geïmplementeerd worden.